Spanien efteråret 2019

Så skulle vi igen på Long Stay og igen til Mojacar med RSB golf. Samme lejlighed og sammen med Jane og Leo. Niels og Helen ville også gerne med, men kun 14 dage da hun stadig er arbejdsramt. Vi er ialt fra Birkemose 15 personer hernede. Dog er Ingelise og Bjørn rejst hjem her sidste dag.Vi ankom til Alicante i regnvejr og det regnede stort set resten af dagen hernede. Vi blev afhentet af Heidi fra Margits biludlejning i lufthavnen og blev kørt de ca. 35 ned til hvor de holder til. Her fik vi den store bil til 6 personer som Jane, Leo og Erika og mig havde lejet sammen. Niels og Helen fik en gammel Rover. Vi nåede kun lige til den første betalingsanlæg da Niels ringede os op at han ikke kunne lukke vinduet og da det regnede var det jo ikke så sjovt. Vi prøvede alle om vi kunne lukke det, men nej. Vi ringede så til Heidi som kom og rullede det op i første forsøg. Dog prøvede hun igen at rulle det ned og kunne så heller ikke få det op, men til sidst lykkes det, så nu tør Niels ikke at bruge det. Han kører derfor efter os hver gang vi skal ned i p kælderen så vi åbner for ham.

Så holder vi og venter til Heidi skal komme

Vi var blevet kontaktet inden vi kom herned, om vi ville være med til at spille Ryder Cup den første dag vi var her og det ville vi selvfølgelig godt. Så onsdag den 23.oktober startede vi vores golf i Spanien. Vi spillede sammen med Viggo og Henriette, men kom ikke i præmierækken, men sjovt var det.

Klar til Ryder cup

Torsdag den 24.oktober skulle vi så op og spille Vale Del Este som er ca 1/2 times kørsel herfra. Vi skulle tidlig op, idet vi havde en starttid til kl. 8.30 og solen var knap stået op da vi slog ud. Karin og Rene ville gerne med, så det passede godt med en 4 bold dame og en 4 bold herre. Det er en dejlig bane at spille.

Solen er ved at stå op her fra vores terrasse
Damerne står her på hul 1 og solen er først ved at stå op

Fredag den 25.oktober. Hver fredag er der match som Pia fra RSB golf arranger og her bliver vi sat sammen med et andet par. Vi skulle spille Texas Scambel som viste sig at være rigtig sjovt. Vi blev sat i hold med Birgit og Laust fra vores golfklub og det blev til en rigtig hyggelig og sjov runde. Jeg var kaptajn på holdet og skulle holde styr på slagene. Da alle holdene var kommet ind skulle vi mødes på en restaurant her lige ved siden af hvor vi bor til frokost. Vi var så heldige eller dygtige at vi vandt 1.pladsen.

Vinderne af 1. Pladsen

Lørdag den 26.oktober.

Vi havde fridag fra golfen og fra RSB golf fortalte de at der var stort fiske festival inde i byen med et stort telt og som kostede 10 euro pr. Person for 2 retter og 2 meget små øl. Vi var mange som havde taget i mod tilbuddet og tog bussen ind til byen. Men sikke en skuffelse. Som mange ved kan jeg ikke lide fisk og slet ikke lugten. Skal dog indrømme at det var rigtig flot med alle de boder hvor man kunne købe alt den forskellige fisk man kunne ønske sig. Vi blev der ikke så længe, inden vi fandt et sted til en øl oppe i byen i stedet.

Der var små boder hele vejen ned på begge sider med alt godt fra havet
Masse af fisk – puha
Her står vi ved små borde og hygger med fiske lugt

Mandag den 28.oktober. Vi havde en tidlig tid i Marina golf sammen med Karin og Rene, så det var 4 damer og 4 herrer bolde. Endelig kom jeg ind med over 30 point, men kan også godt mærke at jeg har 3 streger mindre her end hjemme. Erika til gengæld var dybt frustreret da hun kun kom ind med 10 point for hele runden. Hun aner simpelthen ikke hvad hun gør forkert.

Så er vi på hul 13 med udsigten. Greens er bag kirken som vi kalder den. Kort par 4 hul

Vi mødes selvfølgelig alle igen på plænen kl 16.30 som det er blevet lavet om til og til aften skulle vi 6 spise sammen inde hos Jane og Leo. Erika lavede kartofler, Helen salat og Jane kylling i sovs.

Idag tirsdag har vi fridag og er blevet enige om at tage op i den hvide by Mojacar. Det er varmt idag, rigtig varmt og det bliver varmere de næste dage, men det må vi jo ikke klage over. Vi tog bussen hende fra centeret op i Mojacar og startede med en kold øl. Vi osede lidt rundt i byen og blev enige om at gå hjem. Vi holdt pause i centeret hvor der igen var tid til en øl inden vi hjem. Jeg lå på drømmesengen på altanen inden vi igen mødes på plænen.

Udsigten oppe fra byen Mojacar
Erika nyder udsigten

Onsdag den 30.oktober havde Benny igen arrangeret match uden om RSB golf. Vi skulle spille Greensome og blev sat i hold med Karin og Rene. Vi ligger vores samlede slag sammen og dividerer med 2 og dette trækker man så fra sin samlede scorer. Erika og mig havde så 20 som skulle trækkes fra. Man spiller slagspil, så det vil sige man spiller hullet færdig, lige meget hvor mange alt man har. Vi spillede faktisk rigtig godt og var stort set lige med Karin og Rene ind til hul 16 hvor jeg smed en ud og det kom til at koste os en 11. Hul 18 blev også en katastrofe da vi lavede en 10 men hyggelig var det.

Rene og Karin her på hul 4 med banen nede i bunden

Efter runden mødes vi alle hjemme på plænen til præmie overrækkelse. Der 5 vinder hold som hver fik 2 gode flasker vin

Så er alle deltager mødt på plænen

Torsdag den 31.oktober var en almindelig golfdag på Marina golf hvor vi spillede 4 herrer og 4 damer. Ikke det store at skrive hjem om.

Så er vi klar til at køre på golfbanen her fra vores p.kælder

Fredag den 1.november. Vejret var bare pragtfuldt i dag og varmt, meget varmt og ingen vind. Vi skulle igen spille match som vi gør hver fredag. Erika og mig blev sat i bold med Birgit og Lindy fra Ålborg. Vi spillede igen Texas Scrambel og havde en super god runde. Sidste fredag vandt vi med 65 point og i dag lavede vi 61 men ved præmie overrækkelse som foregik hjemme på vores græsplæne blev vi kun nr. 3 men havde en dejlig dag. Vi sad ude på vores altan det meste af eftermiddagen og nød varmen. Til aften gik vi 3 par hen på den lokale restaurant for at spise. Denne aften er den varmeste aften vi har haft endnu hernede. Folk sidder ude på deres altan og spiser og hygger. Her kl. 22.30 sidder der stadig nogle ude. Fantastisk aften. I morgen er der fridag fra golfen, så vi tager med Helen og Niels på marked oppe i Vera.

Lørdag den 2.november

Det var varmt og vi sad ude og fik morgenkaffen. I dag var det fridag, dog ville Leo ud og spille og Jane tog Karin med en tur ind i byen. Helen og Niels samt Erika og mig ville en tur på marked i byen Vera. Det var meget varmt at gå deroppe. De andre sagde at Temp havde været oppe på 31 gr. Helen ville gerne have oliven og det fik hun på marker.

Marked i Vera

Efter hjemkomst gik vi op i centeret for at få frokost.

Vi nyder det gode vejr her på terrassen

Søndag den 3.november

Det er sidste dag at Helen og Niels er her. De tager hjem i nat, så vi spiser sammen her til aften inden vi siger god tur hjem til dem. De 2 var ude at spille i Marina golf og vi andre 4 havde Karin og Rene med til Desert Sprig golfklub for at spille. Banen er Europas eneste ørkenbane og da det blæste en halv pelikan var det utrolig svært. Vi havde dog en dejlig runde hvor jeg fandt en masse bolde. Banen skiltet med advarsel skilte med slanger og skorpioner, så det var med at holde sig fra buskene.

Golfboldene er hårde ved banens kaktus
Udsigt op f hul 1 på Desert Spring

Mandag den 4.november

I dag var vi kun os 4 der skulle ud og spille på Marina og det blev til en god runde for os alle 4. Vi var allerede hjemme igen kl. 12.30 og fik så frokost. Efter frokost ville jeg en tur ud at bade i Middelhavet da jeg havde hørt det skulle være godt og det må jeg sige det var. Resten af eftermiddag foregik på drømmesengen med at slikke sol.

Så er det en tur i havet
Det var bare skønt

Tirsdag den 5.november

I dag var det fridag, men Leo og mig ville hellere ud og spille golf. Dem som bor over over os havde skrevet sig på os. Det er Stenn og Gerd – ja hun hedder Gerd. Jane og Erika blev hjemme og fik handlet lidt ind og var oppe i centeret for at få kaffe m.m.

Leo og mig havde en hyggelig runde med de 2 og foran os var Laust, Rene og Hardy. Karin og Birgit var også blevet hjemme i dag. Vi var tidlig færdig og på vejen hjem kommer vi forbi Don Pedro som er en bar med mange forskellige Øl fra Belgien. Her sad de andre 3, så vi klodsede bremserne og tog ind til dem. Købte man en speciel øl fik man en stor pølse med i købet. Super lækkert. Resten af eftermiddagen foregik på terrassen, dog var Erika ude på en lang gåtur for at gå hendes skridt.

Aften golf øl på Don Pedro

Onsdag den 6.november

I dag skulle vi alle 10 ud og spille Aguilon som ligger små 45 min her fra os. Den eneste som ikke var med, var Henriette som blev hjemme. Vejret var perfekt, uden vind og dejlig Temp. Banen er utrolig spændende og flot, men svær at spille med alle de kløfter man hele tiden skal slå over. Vi var først færdige 17.30 og blev enige om at køre hjem og få øllen som skal til efter en golfrunde. Vi var så inde hos Birgit og Laust hvor vi hyggede over en enkelt øl, inden vi gik hver til sit for at lave aftensmad.

Så er vi ved at være klar til en gang golf
Her slår jeg ud på hul 15
Vi kørte sammen med Karin og Rene

Torsdag den 7.november

I dag skulle vi spille Vale del Este igen og kun os 4. Vejret var super og ingen vind. Erika lavede en super runde og kom ind med 32 point og var top scorer.

Mens vi venter på dem foran tager Leo et hvil

Efter golfrunden kørte vi ind til Lidl for at handle og om aftenen kom Jane og Leo ind til os for at spise. Rigtig hyggelig.

Fredag den 8.november

Som altid spiller vi match om fredagen og Pia var til at sende os afsted. I dag skulle vi spille stabelford og havde tættes flag på hul 17. Vi blev blandet med dame bolde og herrer bolde. Jeg havde en frygtelig dag. Jeg kunne bare ikke finde ud af det. Har nok spillet for mange dage, så det bliver dejlig med en fridag i morgen.

Efter runden mødes vi alle henne på restaurant Neptun til præmie overrækkelse. Der var præmie til en dame række og en herre række. Erika har virkelig fået sit spil til at virke og fik da også en 1.palds. Det eneste der kunne blive til mig, var en klappe præmie

Som altid mødes vi på græsplænen til en drinks og hyggesnak, men nu kan vi godt mærke at vejret er blevet nogle grader koldere, idet vi om morgen og om aften skal have en trøje på.

Pia fortæller lige om dagens match
Så er der præmie uddeling på Neptur
Dejlig sted her helt ude ved stranden

Lørdag den 9.november

Efter 6 dage med golf, var det tid til en fridag for at kroppen kunne få lidt hvile. Vi blev enige med Jane og Leo om at vi ville gå en tur hele vejen ned langs Mojacar Playa til bjergene starter. Det blev en lang tur og 10900 skridt. Vi stoppede dog med en øl pause indlagt. Vi begyndte at gå hjemad igen, men blev enige om at tage bussen hen til butik centeret hvor vi gik ind for at få frokost.

Så er vi på vej ud lang kysten
Her flot strand promenade lang Mojacar Playa

Det blæste meget op her over middag, så surferne kom på vandet. De havde perfekt vejr og sikke en hastighed de får.

Der er gang i vinden

Det er ved at blive koldere hernede. Da vi igen mødes ude på plænen, var vi nød til at have lange bukser på og en trøje, men hold op hvor har vi været heldige med vejret ind til nu.
I aften skal vi 4 hen på den Argentinske restaurant for at spise. Det er nok det bedste sted hernede hvor man får en super lækker steak og god rødvin til.

Super lækker mad med en god rødvin m.m. Til

Søndag den 19.november

Birgit og Laust kørte her til morgen hjem til Danmark og er nok hjemme om et par dage. Karin, Rene og Hardy kører til lufthavnen her i nat og så er vi kun Henriette og Viggo, samt os 4 tilbage.
Vi skulle tidlig på golfbanen i dag og det var koldt her til morgen. Vi havde den bedste runde hidtil. Leo kom ind med 40 point og Jane og mig med 36 point. Erika haltede noget tilbage.
Vi måtte køre en omvej hjem, idet hele vejen hen langs hvor vi bor var spærret af, idet der var et stort stævne med rulleskøjte løb. Hjemme var vejret så godt at vi kunne sidde ude og nyde solen og endda ligge på drømmesengen.

Sidder og nyder et glas vin

Mandag den 11.november

Igen tidlig på golfbanen. Temp sagde kun 18 gr og solen kom ikke frem idag. De andre 3 havde en super runde og mig en forfærdelig. Efter runden kørte vi hjem og jeg gik hen for at blive klippet. Pris 10 euro. Jeg skyldte de andre en øl, så vi gik alle 4 hen på Don Pedro hvor damerne fik kaffe og Leo og mig deres Belgiske øl på tilbud incl en slags karry pølse til. Øllen er en Hopus på 8,3%. Resten af dagen stille og rolig.

Dejlig Belgisk øl
Sider og ser vejrudsigten i DK og det er ikke noget vi glæder os til når vi kommer hjem

Tirsdag den 12.november

Så kom varmen tilbage efter 2 dage med lange bukser, var det dejlig igen at kunne spille i shorts. Vi skulle først spille kl. 13.20 så vi stod stille op, fik rundstykker og blødkogt æg. Resten af formiddagen blev brugt på at slikke sol. Vi måtte vente på golfbanen på at få vores buggy, idet der var 72 spiller fra Island ude at spille. Vi havde en kanon runde. Jane og Leo kom ind med 33 point og jeg kom ind med 35, mens Erika var topscorer med 37. På de sidste huller blev der koldt så det var bare med at komme hjem og få et varmt bad.

Sidder og nyder det gode vejr

Onsdag den 13.november

I dag skulle vi igen spille Aguilon og sammen med Viggo, samt Anne Grethe og Allan som er kommet ned et par dage for at besøge os. De har jo et hus syd for Alicante og bor inde hos Jane og Leo et par dage.

Så er vi klar til en gang golf, men i meget blæst som kostede en del bolde
Leo tager dette billede af Viggo, mig og Allan

Her til aften skulle vi alle 8 spise inde hos Jane og med en masse rødvin til. Rigtig hyggelig aften. I morgen tager vi alle op og spille Marina.

Hyggelig sammenkomst af os der er tilbage her i Mojaca
Så er der fuldmåne her over havet

Torsdag den 14.november

Vi havde AnneGrethe og Allan med ude at spille i Marina. De kørte med Jane og Leo og vi tog med Henriette og Viggo. Solen kom ikke rigtig frem idag, men super golfvejr. Jeg havde en kanon runde og kom ind med 39 point. Efter runden kørte vi alle ind til SAN Pedro for at få en god Belgisk øl og en frikadelle pølse som smager super lækkert.

Her til aften tog vi 6 hen på Imperial for at få pizza og gik derefter hver til sit.

Sammenkomst på SAN Pedro
En god 11% øl og så denne lækre frikadelle pølse

Fredag den 15.november

I dag var der igen match og det var rigtig kold idag. Vi hører at man ikke skal mere en ca 200 km nordpå så har de sne. Det blev dog varmere da solen kom frem. Vi spillede sammen med Hanne og Jørn fra Assebo golfklub og havde en hyggelig runde. Scoren var ikke noget at skrive hjem om. Efter matchen mødes vi alle ude på græsplænen til præmie overrækkelse. Vi sad der dog ikke så længe da det var kølig. Erika er lige gået hen for at købe lidt ind til de sidste par dage og bagefter kører vi ind til byen, idet damerne har hørt at der er en billig tøjbutik som vi selvfølgelig skal kigge på.

Inde i byen fik vi regn for første gang i 1 mdr

Lørdag den 16.november

I dag skulle vi spille Vale del Este og havde en tid til kl. 13.30. Formiddagen blev brugt på at læse og jeg en tur rundt i området. Vejret var fint. Sol fra en skyfri himmel, men man kan godt mærke at det bliver koldere, specielt hen sidst på eftermiddagen. For Jane og Erika blev det den sidste omgang golf, idet de vil blive hjemme i morgen og begynde at pakke. Leo og mig tager sammen med Henriette og Viggo ud og spiller. De skal jo være her en uge endnu. Erika er lige nu igang med at bruge de rester vi har i køleskabet, idet vi skal spise rester inde ved Jane og Leo i morgen. Jeg skal ligeledes i gang med at drikke resterne, dog ikke den hele flaske Gin jeg har. Den bliver gemt her i kælderen til februar.

Erika i gang med aftensmad

Søndag den 17.november

Sidste dag i Mojacar. Vi havde stadig et klip til en omgang golf, men Erika og Jane ville blive hjemme og vaske tøj og pakke. Viggo ville gerne med Leo og mig, så vi snuppede en gang golf. Hold nu op hvor havde vi ventetid. Omgangen varede 5 timer. Efter runden blev vi 3 enige om lige at snuppe en øl henne på SAN Pedro inden vi kørte hjem. Erika havde pakket det hele, så det var bare golfudstyret tilbage. Vi har en kæmpe taske med det som skal gemmes i kælderrummet til vi kommer igen til februar. Aftensmaden er inde hos Jane og Leo med rester, ellers er det bare at vente. Vi kører herfra kl. 1.30 i nat og er hjemme i morgen kl. 10 og bliver hentet af Keld. En pragtfuld tur er slut og med super godt vejr. Vi glæder os til foråret.

Et sidste kig på hvor vi bor